سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Slide 1

 


 

اخوان المسلمین مصر یکشنبه شب از رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای تشکر کرد و ابراز امید نمود ملت مصر رییس جمهوری "شجاع" مانند احمدی ن‍‍ژاد داشته باشند.


 

یک پیش بینی از رهبر: 

 

 

 

 

 

 

روز جمعه گذشته با توجه به عدم حضورم  در تهران، توفیق شرکت در نماز جمعه را نداشتم. اما سخنان مقام معظم رهبری را مستقیما گوش می کردم و همچنین نیم نگاهی هم به شبکه های خبری جهان برای بررسی آخرین اخبار مصر داشتم. برخی شبکه های عربی و غربی خبر خطبه های نماز جمعه تهران را زیر نویس کردند و حتی به پخش مستقیم

مقام معظم رهبری

 برخی حواشی آن پرداختند. بسیار مشتاق بودم که بدانم این بار این رسانه ها قرار است چگونه سخنان ایشان را منعکس کنند. تجربه سیاسی و رسانه ای نشان می داد که  همواره این رسانه ها با تقطیع و تغییر با سخنان رهبری برخورد می کنند. همین نکته با عث شد رهبر انقلاب بعد از هشدار دادن نسبت به تحرکات امریکا در تحولات مصر در پایان خطبه عربی خود با ظرافت واکنش های رسانه‌های تبلیغاتی به این سخنان را پیش بینی نمایند:

برادران و خواهران عزیز! اینها تجربیات ما است، من به عنوان برادر مسلمان شما و از سر تعهد دینی، آن را با شما درمیان گذاشتم. بوق های تبلیغاتی دشمن مانند همیشه فریاد خواهند کرد که ایران می خواهد دخالت کند، می خواهد مصر را شیعه کند، می خواهد ولایت فقیه را به مصر صادر کند و می خواهد و می‌خواهد... این دروغ ها را سی سال است می گویند تا ملت‌های ما را از یکدیگر جدا و از کمک یکدیگر محروم کنند و مزدوران آنها هم آن را تکرار می کنند.

 

العربیه یا العبریه؟

 


اگرچه ایشان با حکمت سیاسی خود چنین رویدادی را پیش بینی کرده بودند و نسبت به آن هشدار دادند، اما برنامه از پیش طراحی شده جبهه ائتلاف رسانه های ظاهرا دموکرات غرب و تلویزیون های وابسته به شیوخ محافظه کار عرب مبنی بر تحریف سخنان ایشان و حاشیه سازی برای سخنان ایشان آغاز شد.

برخی رسانه های خارجی به خصوص رسانه های که مواضع خصمانه نسبت به ایران دارند بر آن شدند تا بیانات رهبر انقلاب را تداعی گر خط دهی ایران به تظاهرکنندگان مصری جلوه دهند. در این راستا شبکه العربیه وابسته به خاندان آل سعودی و بی بی سی فارسی بیشترین خط تحریف را دنبال کردند.

العربیه ابتدا در خبر فوری این تیتر را منتشر کرد که "رهبر ایران تظاهرات مردم مصر را تائید کرد" اما این تیتر در خبرهای بعدی این رسانه به صورت جهت دار طراحی شد تا با تحریف بیانات رهبر انقلاب حساسیت بخشی از جامعه مصر را نسبت به اسلامی بودن قیام مردم مصر بر انگیزد.

در واقع همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش بینی کرده بودند رسانه های غربی با تحریف و تقطیع سخنان ایشان به دنبال ایجاد فتنه میان ملتهای ایران و مصر بودند.

 

بی بی سی،تفرقه بیانداز و حکومت کن!

بی بی سی

اما این انتهای ماجرا نبود بی بی سی فارسی سناریوی دیگری را علاوه بر سناریوی العربیه در پیش گرفت. بی بی سی در پی خطبه های مهم نماز جمعه رهبر معظم انقلاب سعی کرد یکی از بیانیه های اخوان المسلمین مصر را به زعم خود پاسخی به سخنان ایشان بدانند سایت "بی بی سی" فارسی در خبری مربوط به سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر جایگاه اسلام در حرکت انقلابی مصر و شروع آن با شعارهای اسلامی و الله اکبر و تکیه بر قدرت و نفوذ اسلام ادعا کرد که اخوان المسلمین طی بیانیه ای اعلام کرده که "قیام مردم مصر، انقلاب اسلامی نیست."

این خبر به سرعت مورد توجه سایت‌ها و گروه‌های ضد انقلاب و وابسته قرار گرفت. رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا، صدای آمریکا، سایت اینترنتی ضد انقلاب روزآنلاین و برخی سایت‌های وابسته به لندن نشینان فتنه گر با آب و تاب این خبر را کار کردند.

اما این خبر به اندازه‌ای مجعول نمود و یا حداقل بی ارتباط با سخنان رهبری بود که رسانه العربیه که خصومت آشکاری با ایران دارد در خبری انتساب این بیانیه را به اخوان المسلمین مورد تشکیک قرار داد و نوشت: گروه اخوان المسلمین در مقابل سخنان رهبر ایران رسما سکوت کرده است. البته العربیه اگرچه در اصالت بیانیه اخوان المسلمین تشکیک کرد اما در خبر دیگری تحت عنوان مصاحبه با افراد بی نام ونشان به عنوان جوانان حاضر در میدان تحریر قاهره سعی کرد درباره نسبت انقلاب مصر با انقلاب اسلامی ایران جوسازی نماید.

این موج تبلیغاتی با موضع وزیر خارجه رژیم مبارک علیه رهبر انقلاب ادامه یافت. این شبکه‌ها پس از اعلام موضع انتسابی به اخوان المسلمین به پوشش نظر احمدابولغیظ، وزیر خارجه مصر اقدام کردند. او در سخنانی توهین آمیز ضمن "نفرت انگیز" خواندن موضع ایران گفت:امیدایران برای روی کار آمدن یک دولت اسلامی در مصر، نشانگر آن است که این کشور به دنبال استیلا بر منطقه است.

سایت "بی بی سی" فارسی در خبری مربوط به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر جایگاه اسلام در حرکت انقلابی مصر و شروع آن با شعارهای اسلامی و الله اکبر و تکیه بر قدرت و نفوذ اسلام ادعا کرد که اخوان المسلمین طی بیانیه ای اعلام کرده که "قیام مردم مصر، انقلاب اسلامی نیست."

دروغ ممنوع!

اگرچه این خبر باعث بهت و حیرت در برخی محافل سیاسی شد اما بلافاصله خبرنگاران و ناظران با تامل در زمان انتشار و مفهوم این بیانیه دروغ بودن اقدام شیطنت آمیز غربی‌ها را مشخص کردند.

 

در سایت رسمی اخوان المسلمین مصر به زبان عربی چنین خبری وجود ندارد. با مراجعه به سایت انگلیسی وابسته به اخوان متوجه می شویم که بیانیه مذکور در پاسخ به حوادث روز پنج شنبه میدان "التحریر" و اتهام مبارک و عمر سلیمان مبنی بر دست داشتن خارجی ها و نیز تحمیل مسئولیت بر دوش حرکت اسلامی اخوان المسلمین صادر شده و ارتباطی با خطبه های روز جمعه رهبر معظم انقلاب ندارد. خبرنگار مهر پس از تحقیق نشان داد که زمان انتشار این بیانیه بر روی سایت رسمی اخوان روز پنج شنبه 3 فوریه 2011 ساعت 23 و 59 دقیقه و بعد از سخنان عمر سلیمان و مبارک بوده، در حالی که خطبه های نماز جمعه رهبر انقلاب 4 فوریه 2011 ایراد شده است.

نکته حایز اهمیت در این رابطه غیر مستند بودن سایت منتشر کننده این بیانیه است که در درجه نخست سعی کرده آن را در واکنش به بیانات رهبری نشان دهند و از طرف دیگر این مطلب در سایت رسمی اخوان المسلمین و به زبان عربی منتشر نشده است!

 

اخوان المسلمین: از "امام" خامنه ای سپاسگزاریم!

یک شنبه شب بی بی سی به خیال خود می خواست با یک مصاحبه مهر تاییدی بر خبر جعلی خود بزند.اما عملا این تکنیک حمله رسانه‌ای بی بی سی به شکست رسانه‌ای تمام عیار برای گرداندگانش تبدیل شد. شبکه تلویزیونی

اخوان المسلمین

 بی بی سی در یک برنامه زنده از "کمال الحلباوی" یکی از اعضای اخوان المسلمین مصر پرسید: رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه این هفته در مورد اتفاقات مصر اظهار نظر کرده و گفته اند یک انقلاب سراسری اسلامی در منطقه در حال شکل گیری است واکنش اخوان المسلمین به صحبت های ایشان چیست؟

کمال الحلباوی پاسخ داد: "من از "امام" خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم ."

وی افزود:‌ در مصر احزاب زیادی فعالیت می کنند بنابراین قانون اساسی باید تغییر کند و مردم باید نمایندگان مجلس را خودشان انتخاب کنند. بعد از رفتن مبارک باید انتخاباتی سالم برگزار شود و مردم نوع حکومت آینده را خودشان انتخاب خواهند کرد.وی افزود: اگر آنها دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم این طور شود، این خواسته ملت است .

کمال الحلباوی از اعضای اخوان المسلمین به بی بی سی فارسی پاسخ داد: "من از "امام" خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم ."

مجری بی بی سی در حالیکه قافیه را باخته بود در حرکتی زیرکانه اظهارات ضد ایرانی اخیر احمد ابوالغیط وزیر خارجه مصر را پیش کشید که عضو اخوان المسلمین هوشمندانه پاسخ داد: «اول از همه وزیر خارجه مصر باید از وزارت کنار برود. دوم اینکه او از روابط مسلمانان با هم شناخت درستی ندارد و در حرف های خود باید از حمایت رهبران ایران از انقلاب مصر قدردانی کند. با تاسف باید بگویم وزیر خارجه مصر با حملات غرب علیه ایران همراه شده که این قابل قبول نیست.»

بی بی سی در ادامه حوادث انتخابات ایران را پیش کشید وکمال الحلباوی در پاسخ گفت: «من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهوری خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتیم!»

نتیجه گیری:

اگرچه شبکه های خبری غربی و عربی در راستای تفرقه افکنی میان دو ملت انقابی مصر و ایران تلاش کردند با تقطیع و تحریف سخنان رهبر معظم انقلاب و هم چنین انتساب بیانیه جعلی به اخوان المسلمین، فضای بیداری اسلامی پدید آمده در منطقه را مشوش نمایند اما با هوشیاری رسانه های ایرانی و پخش سخنان رهبر معظم انقلاب به زبان عربی از کانال های وابسته به ایران و متحدانش تا حد زیادی این توطئه ناکام ماند.اما به نظر می رسد برای مقابله با جنگهای روانی این چنینی جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی طرحهای پیش گیرانه ای را از هم اکنون برای موارد مشابه در دستور کار خود قرار دهد.




 

 

آیا اخوان المسلمین بر ضد سخنان رهبری موضع گرفته؟ اخوان المسلمین در بیانیه روز پنج شنبه خود تاکید کرده بود: «اخوان المسلمین بر همراهی کامل خود با خواسته روشن مردمی تاکید می کند که (حکومت) مصر باید دولتی مدنی و دموکرات دارای ریشه های اسلامی باشد...» // به نظر می رسد رسانه های ضد انقلاب بار دیگر دچار گاف شده اند و برای رسیدن به اهداف خود به جعل مطلب و سایت روی آورده اند.//

به امید آزادی مصر اسلامی ومردمی سرنوشت مصر باید دست مردمش باشند









[Designed By Ashoora.ir    مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ ]