سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Slide 1

وقتی سه روز از دفن میت بگذردروح او از خداوند اجازه می گیردتا در قبر به جسدش سری بزند.هنگامی که به قبر می رود می بیند آب از بینی /دهان وگوشهایش جاریست.گریه اش می گیرد و می گوید:ای بدن بیچاره من!آیا به خاطر داری ایام زنده بودنت را در دنیا؟
این است منزل بلا و وحشت و متلاشی شدن بدن!و این است جای غم وندامت!بعد به آسمان میرود و بعد از 5 روز دوباره اجازه می گیرد و بر می گردد.وقتی به قبر می آید می بیند چرک و زرد آب از بینی و دهان و گوشهایش جاری است.باز گریه می کند و می گوید:ای بدن بیچاره من!آیا هیچ در دنیا به فکر اینجا بودی تا چیزی از قبل به اینجا بفرستی که به دردت بخورد؟
دوباره به آسمان می رود و بعد از 7 روزدوباره اجازه می گیرد و بر می گرددو می بیند خون و چرک مانند سیل از بینی و دهان و گوشهایش جاری است و کرم به آن افتاده باز گریه می کند و می گوید:این منزل جای محنت و بلا و عقربها و کرمهاست.آیا هیچ به فکر اینجا بودی؟کجایند آن اقوامت که کو چکترین ناراحتی داشتی دور و برت را می گرفتند؟
(نقل از تفسیر مجمع البیان


« ثواب صلوات »

« ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین امنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما » ( احزاب / 56 )

حضرت محمد (ص) : هر کس بعد از هر نماز 10 صلوات بر من بفرستد در بهشت با من است در حالیکه او را می بینم و صورتش مانند ماه شب چهارده می درخشد .

حضرت محمد (ص) : در قیامت نزدیکترین مردم به من کسی است که بیشتر بر من صلوات بفرستد .

حضرت محمد (ص) : بر من بسیار صلوات بفرستید که صلوات بر من نوری در قبر ، نوری در پل صراط و نوری در بهشت خواهد بود .

حضرت محمد (ص) : صلوات فرستادن ، فقر را برطرف می نماید .

حضرت محمد (ص) : هر کس روز جمعه هزار بار بر من صلوات بفرستد ، فرشتگان همواره برای او آمرزش می طلبند .

حضرت محمد (ص) : آوای خود را به هنگام صلوات بر من بلند کنید که نفاق را از بین می برد .

حضرت محمد (ص) : هر کس در نوشته ای بر من درود بفرستد فرشتگان همواره برای او آمرزش می طلبند .

حضرت محمد (ص) : هر کس پایان سخنش صلوات بر من و علی (ع) باشد به بهشت وارد می شود .

حضرت محمد (ص) : صلوات بر من و خاندانم ، نفاق و دورویی را از بین می برد .

حضرت محمد (ص) : هر کس بر من صلوات بفرستد ، در قیامت او را شفاعت می کنم .

امام علی علیه السلام : صلوات فرستادن بر پیامبر (ص) ، گناهان را بسان ریختن آب بر آتش از بین می برد .

امام باقر علیه السلام : صلوات از جانب خداوند رحمت است و از سوی فرشتگان تزکیه و پاک کردن و از طرف مردم دعا است .

امام صادق علیه السلام : صلوات بر پیامبر (ص) و آل او ، سنگین ترین عملی است که در روز قیامت در ترازوی اعمال گذاشته می شود .



 

حدیث قدسی(2) 

 

هر بنده ای که بخواهد به بهشت در آید جسمش را بیمار می کنم که این کفاره گناهان است.یا مرگش را سخت می کنم تا بی گناه نزد من آید. و هر بنده ای که بخواهم به دوزخش برم/جسمش را سلامت می بخشم/تا این همه طلب او از من باشدیا از دشمن ایمنی اش می دهم تا این همه طلب او از من باشد/یا روزی اش را فراخ می کنم تا این همه طلب او از من باشد/یا مرگش را آسان می کنم تا نزد من آید بی آنکه کار نیکی در چنته داشته باشد و به دوزخ درآید




فریب شیطان به 9طریق کاملا مشروع

 

 

 

 

. شیطان برای گمراهی انسان‌ها از راحترین و کاربردی‌ترین روش‌ها استفاده می‌کند. مواردی که در نظر انسان‌ها عادی و مشروع است، آن چنان وسوسه می‌کند که در همان طریق آدمی را به خطا می‌کشاند. مثلا با ایجاد محبت به دنیا، محبت به مال، محبت به فرزند، اظهار علاقه در مقام‌های شغلی، شهوت، قدرت، و ... گام به گام در مسیری قرار می‌دهد که انسان را از فضائل دور می‌کند.
حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند:
نُه چیز است که با وسوسه‌های شیطانی منجر به آفت‌زدگی برای انسان می‌شود.
اول از همه گفتار و سخن گفتن است که با وسوسه‌های شیطانی، دروغ و غیبت آن را در عبادت، تنبلی و خستگی رسوخ می کند، زیرکی انسان تبدیل به خودنمایی می شود و یا بذل و بخششی که همراه با منت گذاشتن باشد. در مواردی چون زیبایی ظاهری، انسان به وسوسه شیطان به خودنمایی و خودپرستی آلوده می‌شود. انسان بردبار با نیرنگ و فریب ابلیس به راه‌های سفاهت و ابلهی کشیده می‌شود (خصال، شیخ صدوق، ص 490) این صفات نه گانه‌ای بود که با وسوسه‌های شیطانی موجب فریب انسان می شود.









[Designed By Ashoora.ir    مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ ]