سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Slide 1

حدیث قدسی:
به ستمدیدگان بگونفرینشان بر ستمگران را هر چند اینک اجابت نمی کنم/سرانجام اجابت می کنم واین برای حکمتهایی است که بر شما مستور است ومن احکمالحاکمین هستم. و آن حکمتها عبارت از این است:یا شما نیز بر کسی ستم کرده اید و او نفرینتان کرده است/این در برابر آن و یا برای اینکه شما را جایگاهی دز بهشت است که به آن نتوانید رسید مگر در برابر ستمی که به شما کرده اند.من بندگان را به مال و جانشان می آزمایم.بسا که بنده ای را بیمار می کنم و نماز و عبادتش اندک می شود/ولی همان صدای رنجورش-چون مرا می خواند-از صدای نماز گزاران برایم دوست داشتنی تر است وبسا که یکی نماز می گزارد و نمازش را بر سرش می زنم و صدایش به من نمی رسد


در خبر است که مردگان می آیند در هر شب جمعهاز ماه رمضان. و فریاد می کنند هر یک از ایشان به آواز گریان که ای اهل من ای فرزندان من ای خویشان من! مهربانی کنید به ما چیزی /خدا رحمت کند شما را /ما را به خاطر بیاورید/فراموش نکنید ما را/رحم کنید بر ما و بر غربت ما /بدرستیکه ما ماندیم در زندان تنگی و اندوه و زاری و غمی و سختی/رحم کنید بر ما و بخل نکنید به دعا وصدقه برای ما شاید خدا رحم کند ما را قبل از آنکه شما مانند ما شوید.
ای دریغ که ما توانا بودیم مانند شما.ای بندگان خدا بشنویدسخن ما را و فراموش نکنیدما را به درستیکه این زیادیهای معاش که در دست شماست در دست ما بود/ ما خرج نکردیم آنها را در راه خدا و منع کردیم حق را/و گردید آنها وبال برای ما و منفعت برای دیگران.مهربانی کنید به ما به یک درهم یا قرص نانی یا قسمتی از چیزی.
بعد فریاد می کنند:چقدر نزدیک است که گریه کنید بر نفسهای خود ونفع ندهد چنانکه ما گریه می کنیم و نفع نمی دهد ما را/کوشش کنید قبل از اینکه مثل ما شوید




امام جواد(ع):
توجه قلبی به خداوند متعال بهتر است از خسته کردن اعضا با ظاهر عبادات(قابل توجه افرادی که به عبادت عادت کرده اند)

امام صادق(ع):
خدای رحمت کند کسی را کهخ محبت مردم را به ما جلب کند و سبب دشمنی آنها با ما نگردد.(قابل توجه افراد تند رو در مذهب)




 

 

5 سخن قبر

بدانید که قبر به 5 سخن فریاد می زند:
1-ای فرزندآدم !اینک بر روی من راه می روی در صورتی که عاقبت در شکم من منزل می کنی.
2-بر روی من شادی می کنی و در شکم من غمگین می شوی.
3-بر روی من گناه می کنی و در شکم من عذاب می شوی.
4-بر روی من خندانی و در شکم من گریان.
5-بر روروی من حرام می خوری و در شکمم خوراک کرمها خواهی شد.




لقمان به پسرش گفت:
ای جان فرزند! هزار حکمت آموختم و از این هزار حکمت چهارصد حکمت انتخاب کردم و از این چهارصد حکمت هشت حکمت برگزیدم که جامع جمیع کمالات است :

دو چیز را هرگز فراموش مکن : 1- خدارا 2- مرگ را
دو چیز را همیشه فراموش کن:
1- به کسی خوبی کردی
2-کسی به تو بدی کرد

اما چهار حکمت دیگر:

1- در نماز ایستادی دل نگهدار
2-در سفره ای وارد شدی شکم نگهدار
3-در خانه ای داخل شدی چشم نگهدار



: به حضرت داوود (ع) وحی شد :
ای داوود! هر جا خرمن سوخته ای بینی که در ره جستجوی ما با سوز عشق ما را می جوید دل را نشان ده که جای قدس ما جز در میدان دل سوخته ها نیست

ای داوود! بدان که دل بنده مومن خزینه بازار ماست و محل اطلاع ما و محراب وصال ما است و خیمه اشتیاق ما و محل کلام ما و نهان خانه اسرا ماست
هر جیز که بسوزد بی ارزش می شود و دل که بسوزد با ارزش شود

هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند


 

شرط‌هایی برای دوست وجود دارد

 

1)ظاهر و باطنش برای تو یکی باشد.



2)خوبی تو را خوبی خود،و بدی تو را بدی خود به حساب بیاورد.



3)مال و مقام رفتار او را نسبت به تو تغییر ندهد.



4)چیزی از آنچه برایش مقدور است از تو منع نکند.



5)تو را در سختی‌ها رها نکند.



امام صادق(ع)




انسان
خداوند فرشتگان را به عقل اختصاص داد وحیوانات را به شهوت و آنهابه طورتکوینی محکوم به اطاعت عقل وشهوت هستند . اما انسان رابااعطاعقل وشهوت شرافت بخشید پس هرگاه پیروی ازعقل کندمقامش برترازفرشتگان خواهد شدزیرابابودن شهوت اطاعت از عقل نمودو اگراطاعت ازشهوت کندازحیوانات پست تراست زیراباداشتن عقل پیروی شهوت نموده .

امام علی (ع)


ای پسر!بدان که از سر منزل گور راه بی پایان آخرت در پیش است.راهی تاریک و دراز.مسافر در این راه از زاد و توشه گرانبار باید بود و از مظلمه دیگران سبک پشت. پس تا می توانی زاد راه بر گیر و از کردار نا پسند پرهیز کن.مستمندانی که امروز در راه و نیمه راه می یابی در سفر پاخرت همراهانی باوفا و مهربانند.
(قسمتی از وصیتنامه علی ع به فرزندش حسن)



خداوند به شعیب وحی کرد:صد هزارتن از قوم تو را عذاب خواهم کرد.چهل هزار از بدان و شصت هزار از نیکان.شعیب گفت:پروردگارا اشرار درست اخیار چرا؟خدای بزرگ به او وحی کرد:چون با اهل معاصی سازگاری کردند و برای خشم من خشم نگرفتند.
(امام باقر ع)




[Designed By Ashoora.ir    مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ ]